مقاله DLC های بازی چیست؟

DLC های بازی چیست؟

DLC Downloadable Content یا بسته الحاقی محتوایی برای بازی است که یا قسمت جدیدی را به بازی اضافه می کند یا بازی را کامل میکند DLC بازی ها باعث جذابیت و افزایش مدت زمان بازی می شوند گاهی به صورت رایگان و گاهی برای خرید به روی استور قرار می‌گیرند.

DLC Downloadable Content یا بسته الحاقی محتوایی برای بازی است که یا قسمت جدیدی را به بازی اضافه می کند یا بازی را کامل میکند.

برای مثال بسته‌ی الحاقی Turf Wars دومین قسمت از مجموعه بسته‌های الحاقی The City That Never Sleeps است برای بازی Spider-man عرضه شد که مرد عنکبوتی باید با شخصیت جدیدی بجنگد .


چرا به DLC نیاز دارید؟

DLC می‌تواند یک بازی را تبدیل به سرویس و عمر آن را تا چندین سال افزایش دهد که در بازی‌های آنلاین، بخشی حیاتی برای فروش بیشتر و افزایش تعداد بازیکنان است.

DLC ها اغلب به صورت «آن ین» خریداری و مورد استفاده قرار می‌گیرند هرچند بعضی بازی‌ها هنگام عرضه دارای کدی در جعبه بازی می باشند که با وارد کردن آن میتوانید از آن DLC استفاده کنید.

 اکنون DLC و خدمات پس از عرضه بازی‌ها، یکی از بهترین منابع کسب درآمد بازی‌ها است و بسیاری از شرکت‌ها حداقل یک بازی آنلاین با DLCهای فراوان دارند که ضامن تداوم کسب درآمد آن‌ها است و با توجه به اینکه به ندرت قیمت آن‌ها بیشتر از 20 دلار می‌شود، بین بازیکنان نیز محبوبیت زیادی دارند.