مقاله آموزش دانلود و انتقال بازیهای PS4 توسط کامپیوتر با نرم افزار PSX Download Helper

آموزش دانلود و انتقال بازیهای PS4 توسط کامپیوتر با نرم افزار PSX Download Helper

در این آموزش به شما روش دریافت لینک دانلود فایلهای PS4 و همچنین نحوه انتقال آن فایلها به PS4 آموزش داده خواهد شد. این کار توسط نرم افزار PSX Download Helper انجام پذیر است

آموزش دانلود و انتقال بازیهایPS4توسط کامپیوتر با نرم افزارPSX Download Helper


فایل های مورد نیاز :


PSX Download Helper
 Internet Download Manager


مرحله اول : فارسی کردن زبان برنامه


بعد از اجرا نرم افزار PSX Download Helper برای تغییر زبان به انگلیسی بر روی دکمه مربعی که فلش سبز رنگ دارد کلیک کنید و در سومین سربرگ از سمت راست از منوی بازشو زبان English را انتخاب کنید و آخرین دکمه در صفحه را انتخاب کنید؛ یک بار برنامه را ببندید و دوباره باز کنید تا زبان برنامه انگلیسی شود.


مرحله دوم :

برنامه را باز کنید سپس قسمت های IP: 192.168.1.118  و Port: 8080 را یادداشت کنید سپس Start  را بزنید و صفحه را باز نگه داشته و به مرحله بعدی بروید.
 

مرحله سوم: ساختن کانکشن در PS4

وارد قسمت Settings شوید و Network را انتخاب کنید سپس گزینه  Set Up Internet Connection را بزنید سپس
    WIFI یا  LAN  را با توجه به اینکه اتصال شبکه ای کنسول شما کابلی یا بی‌سیم است، انتخاب کنید.
گزینه Custom را انتخاب کنید.
اگر از وای فای استفاده می‌کنید، اتصال مورد استفاده را انتخاب کنید.
تنظیمات زیر را بر روی حالت گفته شده قرار دهید.
IP Address – Automatic
DHCP Host Name – Do not specify
DNS – Automatic
MTU Setting –Automatic
در جایی که گزینه Use Proxy وجود دارد حالت آن را بر روی Use قرار دهید.
در این بخش پورت را دست نزنید و تنها همان آی پی آدرسی که برنامه IPX نمایش داده را وارد کنید.
تنظیمات را با آزمایش اتصال تمام کنید؛ اگر پیام موفقیت آمیزی دریافت کردید به این معناست که کنسول PS4 شما با برنامه PSX به کامپیوتر متصل شده است.

مرحله چهارم: دانلود بازی

بعد از وصل کردن PS4 به کامپیوتر ، در کنسول به PlayStation Store بروید و بازی که میخواهید دانلود کنید را برای دانلود انتخاب کنید تا در صف دانلود پلی استیشن قرار بگیرد و کمی از آن دانلود شود. بعد از چند ثانیه آنرا توقف کنید هدف این است که برنامه PSX دانلود شما را تشخیص دهد و به فهرستش اضافه کند.



به نرم افزارPSX Download Helper  بروید  بالای صفحه آدرس فایل بازی را خواهید دید.


بر روی Copy کلیک کنید و لینک را در برنامه دانلود منیجر  IDM قرار دهید و بازی را دانلود کنید.
اگر فایل مورد نظر بیشتر از 4 گیگ باشد، لینک دانلود برای 4 گیگ اول می باشد و برای دریافت لینک قسمتهای دیگه در لینک عدد قبل عبارت PKG را  تغییر دهید. برای مثال برای آپدیت بازی  سه پارت برای دانلود نیاز است که کافیست عبارات زیر را در لینک عوض کنیم:
UP0001-CUSA01810_00-THEDIVISION00001-A0106-V0100_0.pkg
UP0001-CUSA01810_00-THEDIVISION00001-A0106-V0100_1.pkg
UP0001-CUSA01810_00-THEDIVISION00001-A0106-V0100_2.pkg


مرحله ششم: منتقل کردن بازی به کنسول

دقت کنید که ریجن اکانتهایی که میخواهید فایلهای دانلود شده را در آنها اجرا کنید باید با ریجن اکانتی که فایل را از آن دانلود کردید یکی باشد.
برای انتقال فایل به کنسول باید تمام کار های مراحل قبل را انجام دهید ، و فایل مورد نظر در لیست دانلود Pause باشد .
فایل مورد نظر را در کامپیوتر در نرم افزار Select کنید و گزینه Enable را انتخاب کنید.
حال در ps4 در لیست دانلودها فایل مورد نظر را Resume Download بکنید. می بینید که با سرعت زیاد فایل در حال انتقال می باشد.
اگر فایل چند پارت داشته باشد، بعد از اتمام پارت اول نرم افزار در کامپیوتر پارت جدید را درخواست می کند.در کنسول دوباره دانلود را Pause کنید و در کامپیوتر پارت بعدی فایل را Select کنید و Enable کنید ، سپس در کنسول Resume Download  را بزنید.به این صورت می توان فایلها را از کامپیوتر به کنسول PS4 انتقال داد.
 
 

شبکه PSN چیست؟

Play Station Network  یا PSN شبکه‌ای مجازی است که از طریق آن می‌توانید با داشتن یکی از پلتفرم‌های شرکت سونی، به تجربه بخش چند نفره بازی‌ها دسترسی داشته باشید و یا از تخفیفاتی که سونی برای بازی‌ها در نظر می‌گیرد بهره‌مند شوید؛ به بیان ساده‌تر: شما پس از خرید یکی از پلتفرم‌های شرکت سونی برای استفاده از تمام قابلیت‌های کنسول‌تان، نظیر “برخورداری از تخفیفات، فضای ذخیره‌سازی آنلاین و دسترسی به بخش چند نفره بازی‌ها که امکان بازی کردن آنلاین با دوستانتان را برای شما فراهم می‌کند” باید اقدام به ایجاد یک حساب کاربری در شبکه PSN کنید. ابرای بازی کردن آنلاین نیازمند پرداخت یک حق اشتراک برای فعال کردن PSN Plus نیز هستید شما پس از ساخت اکانتPSN  و ارتقای حسابتان به پلاس، می‌توانید در شبکه جهانی سونی به تجربه آنلاین بازی‌ها بپردازید و یا بازی‌ را بصورت دیجیتالی بخرید، آن را دانلود و روی کنسولتان نصب کنید.کاربران PSN هم می‌توانند با حساب کاربری عادیشان در شبکه مجازی سونی به دوستان خود در این شبکه پیام بدهند و یا به صورت زنده بازی آنها را تماشا کنند و یا گروه‌های ۸ نفره بسازند و پس از داخل شدن به این گروه‌ها، شروع به گفت و گو با دوستانشان کنند.
در این آموزش به شما روش دریافت لینک دانلود فایلهای PS4 و همچنین نحوه انتقال آن فایلها به PS4 آموزش داده خواهد شد. این کار توسط نرم افزار PSX Download Helper انجام پذیر است.