مقاله بازی دست دوم PS4 (پلی استیشن 4)بین 100هزار تومان تا 200 هزار تومان چی بخریم؟ تابستان 97

بازی دست دوم PS4 (پلی استیشن 4)بین 100هزار تومان تا 200 هزار تومان چی بخریم؟ تابستان 97

خرید بازی دست دوم PS4 چند سالی است که در بین گیمر‌ها بسیار رایج شده است، در این مقاله ما به معرفی چند عنوان از بهترین بازی هایی PS4 (پلی استیشن 4) دست دوم با قیمت بین 100هزار تومان تا 200 هزار تومان که در بازار بازی های دست دوم خرید و فروش می‌شودپرداخته ایم این لیست شامل بازی های دست دوم محبوب در بازار ایران است.

در این مقاله قصد داریم چند عنوان بازی پر طرفدار و جذاب که در بازار بازی های دست دوم قیمتی بین صد هزار تومان و دویست هزارتومان را دارند معرفی کنیم:

Gta v


سازنده : Rockstar North

تاریخ انتشار : 17 سپتامبر 2013
سبک :  اکشن-ماجرایی


 به طور کلی داستان بازی GTA V حول محور ماجراهای سه شخصیت اصلی بازی یعنی ترور، مایکل و فرانکیل اتفاق می افتد که دارای جذابیت های بسیار زیادی است. مایکل و ترور که به نوعی از شخصیت دیگر در این گروه سه نفری یعنی فرانکلین سن بالاتر به نظر می رسند، یک دوستی قدیمی و دیرینه را در خاطرات دارند که از آخرین ماجرای هیجان انگیز و همکاری آنان باید سرقت بزرگی را که از یک بانک انجام دادند، نام برد. ماجرا از جایی آغاز می شود که در ابتدای بازی GTA V دو شخصیت مایکل و ترور به همراه یک همکار دیگر، اقدام به یک سرقت مسلحانه و بزرگ به یک بانک می کنند که به مبارزه با پلیس ها و فرار از دست آنان ختم می شود. در همین کشا کش ماجرای سرقت، مایکل در اثر شلیک گلوله از سوی پلیس ها، به شدت زخمی می شود به طوری که ترور گمان می کند وی کشته شده. از همین رو به تنهایی اقدام به فرار از دست پلیس ها می کند و مایکل که تنها دچار یک جراحت نسبتا عمیق شده، بر این باور است که ترور به دست پلیس ها دستگیر شده است. اینگونه بود که از خیال مایکل، ترور دستگیر شده و از خیال ترور، مایکل کشته است. از همین رو دیگر برای یک تجدید دیدار دیگر اقدام نمی کنند و به نوعی از یکدیگر جدا می شوند.


Tom Clancy's Rainbow Six Siege


سازنده : Ubisoft
تاریخ انتشار :  1 دسامبر2015
سبک :  تیراندازی تاکتیکی

بازی تأکید زیادی بر تخریب محیط و همکاری بین اعضای گروه دارد. در هر بازی بین دو تا ده بازیکن در دو گروه آبی و نارنجی می‌توانند حضور داشته باشند که این دو گروه در هر دور به تناوب در دو نقش حمله و دفاع قرار می‌گیرند. در هر دو گروه مدافعان و مهاجمان شخصیت‌هایی از گروه‌های ضد تروریستی وجود دارند که قابلیت‌های هر کدام از این افراد منحصر به خود آن شخصیت‌ها می‌باشند. این ویژگی باعث می‌شود تا هر فرد با انتخاب یکی از شخصیت‌ها و استفاده از قدرت او به هم تیمی‌های خود کمک کند.
بازی به دو بخش تک‌نفره و بخش چندنفره تقسیم می‌شود. در بخش تک‌نفره برخلاف عنوان لغو شده رینبو سیکس: پاتریوت که بر داستان و روایت آن تمرکز داشت، در این عنوان بخش داستانی وجود ندارد و تنها درونمایه داستانی و ماموریت‌ها، در قالب فیلم‌های کوتاه برای کاربر توضیح داده می‌شود. درونمایه داستانی بازی درباره مواجهه گروه رینبو با یک گروه تروریستی به نام ماسک سفیدها است که برای ایجاد آشوب به صورت بی‌هدف در چند کشور دست به عملیات‌های گروگان گيری و بیو تروریستی زده اند. زنی با نام مستعار "شش که رهبر گروه رینبو می‌باشد از اعضای گروه می خواهد تا برای مردم بی دفاع در برابر ماسک سفیدها به منزله یک سپر باشند و از مردم دفاع کنند.

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands


سازنده : Ubisoft
تاریخ انتشار: 7 مارس 2017
سبک :  تیراندازی تاکتیکی


یک بازی ویدئویی به سبک تیراندازی تاکتیکی در محیطی جهان باز است که از منظر سوم شخص با یک دیدگاه شخصیتی اختیاری برای بازیکن انتخاب می‌شود و بازیکن به عنوان یکی از اعضای گوست که یک واحد عملیات ویژه است داستان نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا مشابه همان عملیات گروه توسعه جنگاوری ویژه نیروی دریایی و نیروی دلتا را به تصویر می‌کشد در نتیجه تجهیزات برجسته در این بازی سلاح و ابزار است که معمولان توسط نیروهای مسلح در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال از برخی تجهیزات مانند پهپاد در بازی استفاده شده‌است ، اما این هواپیماهای بدون سرنشین توانایی‌های محدودی دارند تا زمانی که ارتقاء پیدا کنند.


A Way Out


سازنده : Hazelight Studios
تاریخ انتشار:  23 مارس 2018
سبک :  اکشن-ماجرایی


داستان بازی درباره دو شخصیت با نام‌های «لئو» و «وینسنت» است که می‌خواهند با کمک یکدیگر از زندان فرار کنند. همان‌طور که انتظار داشتیم، این دو کاراکتر از همان اوایل بازی با هم آشنایی ندارند و در واقع قصه از جایی آغاز می‌شود که وینسنت به عنوان یک زندانی جدید وارد می‌شود و پس از رخ دادن اتفاقاتی، با لئو آشنا می‌شود. پس از آشنایی نسبی و هم‌صحبت شدن، متوجه می‌شوند که هردویشان هدف مشترکی در سر دارند؛ آن‌ها می‌خواهند از خلاف‌کاری که «هاروی» (Harvey) نام دارد، انتقام بگیرند. این فرد در گذشته به شکل‌های مختلفی به لئو و وینسنت ضربه وارد کرده است و به همین خاطر است که کاراکترهای ما، به خون او تشنه هستند! دقیقا از همین جا است که بازی وارد خط داستانی اصلی خود می‌شود و باید تمام تلاش خود را برای فرار از زندان به کار بگیرید.

Call of Duty WWII

سازنده : Sledgehammer Games
تاریخ انتشار: 3 نوامبر 2017
سبک : تیر اندازی اول شخص

داستان بازی در زمان جنگ جهانی دوم و همزمان با حوادث  ندای وظیفه: جهان در جنگ می‌گذرد.  قسمت داستانی در جبهه‌های غربی و دربارهٔ افراد یکی از جوخه‌های لشکر اول پیاده‌نظام ایالات متحده و دیگر متفقین از جمله مقاومت فرانسه روایت می‌شود.
بازی همانند نسخه‌های پیشین در سبک تیراندازی اول شخص ساخته شده‌است اما بسیاری از عناصر پیشرفته‌ای که در سه عنوان پیشین وجود داشتند، مانند پرش دوبل یا دویدن روی دیوارها حذف شده‌اند و شخصیت‌ها از تکنیک «چکمه‌ها بر زمین»استفاده می‌کنند. این بدین معنی است که شخصیت‌ها از حرکات پیچیده‌ای بهره نمی‌برند ولی با این حال دویدن و سر خوردن پشت موانع برای سنگر گرفتن وجود دارد. دویدن نامحدود نیز وجود ندارد و شخصیت پس از طی مسافتی از دویدن بازمی‌ایستد.


Tekken 7


سازنده : Bandai Namco Entertainment
تاریخ انتشار: 2 ژوئن 2017
سبک : مبارزه‌ای


همانند نسخه‌های پیشین، تکن ۷ بر روی مبارزات ۱ به ۱ تمرکز خواهد کرد و از مبارزات تیمی و ۲ به ۲ در این نسخه استفاده نخواهد شد.  دو مکانیزم جدید به این بازی اضافه شده‌اند; اولی سیستم ریج آرت نام دارد، که هنگامی که سلامتی بازیکن به وضعیت بحرانی برسد، به بازیکن این اجازه را می‌دهد تا چندین فنون غیر قابل دفاع را اجرا کرده که تقریباً معادل ۴۰ تا ۸۰٪ (بسته به نوع ضربه و شخصیت انتخاب شده) از سلامتی حریف کسر خواهد کرد. دومین سیستم پاورکراش نام دارد که این مکانیزم نیز به بازیکن این قابلیت را می‌دهد که حتی در هنگام ضربه خوردن از حریف، حرکات و حملهٔ خود را ادامه دهد، اگرچه ضربات حریف هنوز باعث کاهش سلامتی بازیکن می‌شوند.


evil within 2


سازنده : Tango Gameworks
تاریخ انتشار:  13  اکتبر 2017
سبک : ترس و بقا


اویل ویتین ۲ همچون بازی قبل، یک بازی در ژانر ترس و بقا و شوتر سوم شخص است. اما این بازی نسبت به بازی اول تفاوت‌هایی نیز دارد که می‌توان به تبدیل شدن به یک بازی نیمه جهان باز، نقش‌آفرینی و روند داستانی و گیم‌پلی خیرخطی آن اشاره کرد. در این بازی انیمیشن‌ها و مکانیک‌های مورد انتقاد بازی اول نیز کم‌تر به چشم می خورد و سباستین کاستیانوس بهتر از قبل می‌تواند مانور دهد یا از روش‌های مختلف مبارزه تا مخفی‌کاری استفاده کند. کاورگیری‌ها و گان‌پلی بازی نیز نسبت به بازی قبل پیشرفت های قابل تشخیصی دارد. روند غیر خط و نیمه جهان باز بازی، باعث گسترش پیدا کردن داستان، ماموریت‌های جانبی و علاقه به جستجو در دنیای استم شده است.
آیتم‌هایی مثل ژل سبز و سرنگ از بازی اول، در اینجا و با همان کارکرد وجود دارند. همچنین سباستین می‌تواند این بار برای ارتقا و مصارفی که قبلا به بیمارستان بهشت امن می رفت، این بار با آینه به اداره پلیس و دفتر کارش می‌تواند برود و روی صندلی ارتقا بنشیند. ارتقاها و اسکیل‌ها نیز نسبت به بازی اول گسترده‌تر و در روند بازی تاثیرگذارتر شده است. قابلیت جدید نیز Craft کردن است که می‌توان انواع خشاب‌ها را برای سلاح‌ها ساخت که نیازمند آیتم های پیش نیاز دارند

assassin creed orgins


سازنده : Ubisoft
تاریخ انتشار:  27  اکتبر 2017
سبک : اکشن-ماجراجویی، مخفی‌کاری


داستان این قسمت به شکل رویدادی واقعی در داستان تاریخی روایت می‌شود و به عنوان مقدمه‌ای بر این سری است. در این قسمت به سرچشمه تضاد و مناقشه میان حشاشین، که با آزادی برای صلح مبارزه می‌کنند و شوالیه‌های معبد، که خواهان صلح از طریق نظام هستند می‌پردازد. رخدادهای اساسینز کرید اوریجینز در پادشاهی بطلمیوسی مصر باستان اتفاق می‌افتد و حول شخصیت بایِک، یک مدجای است که برای محافظت از مردم خود در برابر تهدید تلاش می‌کند. و همسر او شخصی به نام آیا است و در این میان اختلافات میان مصر و یونان شدید تر شده و بایک و ملکه کلئوپاترا بر علیه مصر و پادشاه بطلیموسی کار میکند.
در این میان دشمنان اصلی ژولیوس سزار و شاه بطلیموسی و ملکه کلئوپاترا است
داستان در زمان حال نیز روایت گر یک زن با نام لیلا حسن است، که از طرف آبسترگو مامور شده تا ماموریتی را انجام دهد، و از این طریق او با محفل آساسین ارتباط بر قرار می کند ولی کاملا به آنها نمی پیوندد
و بخش اصلی داستان انتقام بایک (شخصیت اصلی بازی)از باستانیان(نام قبلی تمپلار ها) را در بر می گیرد. و نام آساسین ها در این برهه زمانی مخفی شدگان یا پنهان شدگان می باشد.و مخفی شدگان توسط بایک و آیا(همسر بایک که با نام امونت شناخته می شود) تاسیس شد، بایک ابتدا برای انتقام پسر خود دست به کشتار باستانیان زد و همچنین به علت یک مدجای بودن(مدجای در واقع پلیس های صحرایی پادشاهی گذشته بودند) از مردم عادی حمایت می کند.

Resident Evil 7: Biohazard


سازنده : Capcom
تاریخ انتشار:  24  ژانویه2017
سبک : ترس و بقا


در رزیدنت اویل ۷ بازیکن نقش فردی به نام ایتن وینترز را بر عهده می‌گیرد که به دنبال همسر خود یعنی میا وینترز می‌گردد که ۳ سال پیش گم شده بود و سرنخ مهمی که آخرین فیلم میا بود او را به دالوی در ایالت لوئیزیانا می‌کشاند. در ادامه این حوادث ایتن به خانه‌ای مرموز می‌رود و سرنخ‌های بیشتری را از میا پیدا می‌کند، اما با دیدن فیلمی قدیمی از کسانی که قبلاً به این خانه برای ماجراجویی آمده بودند متوجه می‌شود که ساکنان قبلی این خانه یعنی خانواده بیکر که اکنون ناپدید شده‌اند نفرین شده، و مانند ارواحی در این خانه حضور دارند. در ادامه ایتن میا را میابد اما میا نیز نفرین شده و تبدیل به زامبی نامیرایی می‌شود و دست ایتن را قطع می‌کند. سپس پدر خانواده بیکر او را یافته و او را با خود می‌برد.
در نهایت ایتن متوجه می‌شود که میا و اعضای خانواده بیکر هیچکدام تقصیری نداشته و آن‌ها در واقع تحت کنترل دختری به نام Eveline  قرار گرفته‌اند. ایتن به کمک میا پادزهر را به دست می‌آورد و در خانه بیکرها آن را به اِولین تزریق می‌کند و می‌فهمد که او همان پیرزنی است که نقش مادربزرگ بیکرها را بازی می‌کرد. او تبدیل به یک هیولای جهش یافته می‌شود اما ایتن موفق به شکست او می‌شود. در همین هنگام بالگردهای نجات از راه می‌رسند و کسی که ایتن را نجات می‌دهد کریس ردفیلد است.


FIFA 18


سازنده :  EA Vancouver
تاریخ انتشار:  29  سپتامبر 2017
سبک : ورزشی


یک بازی ویدئویی شبیه‌سازی و مرتبط با ورزش فوتبال در سبک ورزشی است که توسط ای‌ای اسپورتس و در سال ۲۰۱۷ و در پلت‌فرم‌های مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس ۳۶۰، اکس‌باکس وان، و نینتندو سوئیچ منتشر شده‌است. این بخش در بازی پیشرفت بسیاری نسبت به نسخه پیشین داشته‌است. در این نسخه بخش افسانه‌ای به همراه بازیکنان جدید و همچنین لیگ دسته سوم آلمان به بازی اضافه شده‌اند. همچنین در آپدیتی که در ۲۹ مه ۲۰۱۸ به صورت رایگان منتشر شد که جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به بازی اضافه شد که علاوه بر آن تمامی تیم‌ها و ورزشگاه‌های جام جهانی به اضافه آپدیت ۴۰ فیس و (اضافه شدن تیم ملی فوتبال ایران و…) را در بر می‌گیرد.